De Mount Everest is in 1954 te water gelaten bij Bodewes' Scheepswerven Martenshoek in opdracht van P.de Wit & Chr.Bakker (N.V.Carebeka managers). In 1971 is ze verkocht aan Meyer&Poppe en partners te Varel in West Duitsland en omgebouwd tot zandzuiger. In 1974 werd ze verkocht aan Przedsiebiorstwo in Gdansk, Polen en omgedoopt als Meduza. In 1985 aangekomen in haar toenmalige thuishaven Gdansk is ze gesloopt. De Mount Everest was mijn tweede schip. Het was een echte houtsleper. Ik heb hier op gevaren met een vriend uit Leeuwarden die door zijn laatste cent heen op deze boot heeft gemonsterd als derde machinist. De meeste Groninger coasters waren uitgerust met een 6 cilinder Brons viertakt moter van 480 p.k. Zo ook de Mount Everest.De enigste anekdote die ik mij kan herinneren was, toen wij monsterden in Delfzijl. Kwamen we uit de trein en zagen dat er kermis was. O' sprak mijn vriend we gaan toch morgen pas naar zee dus ik wil vanavond nog even de kermis op. Aan boord gekomen kwam ik tot mijn vreugde een ASB buikdenning tegen. Er stond een klein mannetje in het gangboord, die mijn vreugde aanhoorde over deze, voor matrozen gebruiks vriendelijke buikdenning en met de woorden "nou heb'k ook gain cent meer" stelde hij zich voor als de Wit, reder. Mijn vriend antwoorde gevat. " Kom Jacob we gaan naar huis want ik wil vanavond de kermis op en hij "het gain cent meer", en ik ook niet." Toen was plotseling een voorschotje zo geregeld.
Na een klein jaar ben ik af gemonsterd, waarschijnlijk omdat ik niet vond wat ik op de Eddystone had achter gelaten en ik was dol gelukkig toen ik de Carabeka belde om een schip en er was weer een plaatsje als matroos voor mij op de Eddystone. Voor het grootste gedeelte was er niet veel gewijzigd wat de bemanning betrof, zodat het voelde als een thuiskomst.