M.S.Trianca.

De Trianca was mijn eerste schip als stuurman.

De Trianca is in 1951 te water gelaten door scheepswerf "Waterhuizen" van J.Patje, Waterhuizen, in opdracht van D.Schothorst & E Hijlkema (N.V.Carabeka, managers). Met slecht zicht is ze, in ballast, in 1954 aan de grond gelopen toen ze de haven van Casablanca binnen wilde varen om een lading fosfaat te laden voor Hull, Engeland. Na diverse pogingen lukte het enige sleepboten van een Britse reddings mij. haar los te trekkenwaarna ze naar Casablanca werd gesleept met ernstige schade aan haar vlak. Eind dat jaar weer in dienst nadat ze een nieuwe bodem had gekregen en de schade in de machinekamer was gerepareerd. In 1969 liep ze grote schade op aan de boeg toen ze voor Dover een aanvaring kreeg met de Liberiaanse stoomtanker Olympic Rock, onderweg van Rotterdam naar Lissabon. Op eigen kracht terug gevaren naar Rotterdam om gerepareerd te worden.In 1970 is ze verkocht aan G.Stamoulis Fhessaloniki, Griekenland en in 1971 aan T maroukis,P botos N sdougos & A.Mavros (Michael Giglinis managers) ook uit Thessaloniki. 1976 Werd de eigenaar P.Botos & Co, om in 1985 in handen te komen van E.Skordos & A.Kotsonis (Velos Grafion managers) uit Piraeus en omgedoopt tot Furni II. In 1993 verkocht, reders onbekend, en omgedoopt tot Dimitris II. Waar en wanneer ze is gesloopt is mij onbekend'. Dus een schip met een stormachtig bestaan wat ik nooit als mijn schip heb gevoeld.